Здравейте, колеги,имам проблем с турбината и се нуждая от съвет защото не съм много наясно как стаят нещата при тях.При седмица някъде излизам извън града и я настъпвам,стори ми се малко тромава,но не му отдадох внимание.Набрах някъде 120-130 km/h и като подадох гас за да продължи да набира нещо изтърга под капака.Оказа се,че това изтъргване е от турбото.Прибрах се свалих турбината,няма омазване или поне съвсем минимално,аксиален луфт никакъв,радиален около 2-3 мм,така на око.Изчистих геометрията,че имаше доста мизерия.Монтирах обратно,поработи малко на място и пробвах,чуваше се приятния звук на турбото.На другата сутрин(беше много студено) тръгвам за работа и ето го пак този звук.Оказа се ,че лопатките на геометрията изтъргват в лопатките на турбината.Незнам тоя клапан за разтоварването дали е прецакан,ремонтира ли се или нов и ако нов къде да търся.Турбината е TD2503V
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с турбото 156 2.4 JTD
Collapse
X
-
Колега, искрени съболезнования за случилото се!
Но как да го разбираме тоя радиален луфт от 2-3мм? Допустимият луфт се измерва в стотни, в най-лошия случай в десети от милиметъра, да не бъркаш дименсията?
С такъв луфт не турбинка, а каквото и да е механично устройство отдавна да е заминало за скрапAlfa Romeo 147 JTD 115hp+
Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp
-
Колега така като чета постовете Ви, единственото нещо което мога да Ви посъветвам е да не пипате нищо повече по автомобила (ако вече не е късно разбира се)
Виждам че сте от Плевен, по-добре се свържете с колегата
dobromirski
предполагам, че ако е свободен няма да Ви откаже помощ!
Успех!
Comment
-
Ами да, естествено -
Погледни тук: http://www.realturbo.net/
на заглавната страница има приятно слайдче, показващо устройството на турбинките, допуските и луфтовете са в стотни от мм, вкл. и заради маслото, оборотите гонят 200к/мин, балансът на патрона трябва да е изключително прецизен и т.н....
При луфт в мм по кое да е направление отдавна да е застъргала и да се е потрошила, а за теча на масло да не говорим
П.с: Не съм специалист, но само преди 3 дни свалих, огледах и занесох за всеки случай турбинката на алфичката от подписа за проверка - майсторите казаха, че е Ок, което потвърди и моето впечатление, щото нямаше никакъв осезаем с пръсти луфт.Last edited by Zarini; d.m.y г., 23:22.Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp
Comment
-
Първоначално публикувано от 1912 Покажи съобщението в бг нз въобще да са рецилкират каквито и да етурбини...като нови стават.
Иначе съм виждал 2-3 турбини след рециклаж и всички имаха лек радиален луфт. Не знам при новите дали е така, и дали е нормално, там да има изобщо луфт.sigpic Alfasud/156 1.8ex
156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6
Comment
-
Първоначално публикувано от 1912 Покажи съобщението в бг нз въобще да са рецилкират каквито и да етурбиниAlfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
Avensis 2011 -2.0 D-4D
Comment
-
Първоначално публикувано от Galeano Покажи съобщениеAбе поне ги излъскват доста добре...като нови стават.
Иначе съм виждал 2-3 турбини след рециклаж и всички имаха лек радиален луфт. Не знам при новите дали е така, и дали е нормално, там да има изобщо луфт.
Също и препоръка, ако си решил да си чистиш направляващият апарат (променливата геометрия) в никакъв случай не го прави на ръка! За тези процедура се използва ултразвукова вана, понеже има тънък карбонитриден слой върху детайлите, който намалява адхезията на въглерода (разбирай саждите). Обикновено след ръчно почистване с шкурки четки и т.н. на направляващият апарат или ЕГР клапана в пъти по-бързо се зацапват!
Абеее... гадни инженери само затрудняват механиците.
За мноо години!
Comment
Comment